Jak se stal z Ameriky Vietnam a co jsem vše vyházela z batohu.

21.01.2019

Původně to měl být trip do Ameriky po Novém roce. Jenže jsme si s chlapcem spočítali, kolik by nás taková Amerika autem na 3 a více týdnů přišla a letmo jsme začali koukat po akčních letenkách dál...

Úplnou náhodou jsme narazili na Honzových letenkách na zpáteční letenky do Vietnamu (Hanoi) za cca 7,5 tisíce. Pořád mám za to, že jsou to historicky nejlevnější letenky do Asie! :D

A jsme tu!

Cestovali jsme celkově 2 dny, s tím, že let z Mnichova do Pekingu trval necelých 12 hodin, v Pekingu jsme měli ještě 20 hodin "k dobru". A následný let z Pekingu do Hanoi trval už jen 4 hodiny.

Letenky jsme koupili přes Pelikána a letěli jsme s Air China oba lety. Už jen z toho jsem měla trochu obavy ... Já mám létání ráda a zároveň ho nesnáším asi jako lezeckou stěnu! U které jsem se stále nerozmyslela, jestli mě to více baví, nebo z toho mám větší strach. Taky jsem samozřejmě poctivě googlovala recenze na leteckou společnost, které byly vcelku rozporuplné. 

Air China

  1. Vege možnost jídla nebyla problém a bez příplatku. Vegetable masala byla dokonce až podezřele dobrá, nudle s zeleninou už trochu horší. + doplněno o menší ovocné a zeleninové saláty, žitný chléb. + neustále chodili s pitím.
  2. V letadla nebyla zima a dečka s polštářem byli samozřejmostí.
  3. Relativně dost prostoru.
  4. Personál úplně zlatý, ale to oni Číňani ve službách prostě jsou.
  5. Info bylo i v angličtině - na hodně fórech jsem se dočetla, že je vše komplet čínský, včetně mluvy personálu.
  6. Pozor na to, že když budete mít letenky u Air China přes nějakého prostředníka (Pelikan apod.), tak vám nepůjde udělat online check-in! Ten lze pouze v případě zakoupení letenek přímo u Air China.

Když to podtrhneme a sečteme, zatím jeden z nejkomfortnějších letů.

Co jsme zařizovali před cestou?

V Asii jsme na 1 a půl měsíce a to ve státech - Vietnam, Malajsie a Thajsko.

  • Vízum do Vietnamu (ostatní státy jsou do určité doby pobytu free) - 25 dolarů (cca 675 kč)
  • Očkování - musíte mít obě žloutenky (většina lidí jednu již má naočkovanou) a břišní tyfus - očkování nás přišlo cca za 2000/os. + si můžete zažádat o příspěvek 1000 na pojišťovně.
  • Karta Revolut - nabízí nejlepší kurz pro platby a výběry v zahraničí - karta je zdarma, musíte si na ni ale nahrát prvotních 300 kč, které jsou ale vaše a můžete s nimi pak platit. Zjišťujeme, že je k nezaplacení.
  • Letenku z Vietnamu jinam - aby nás nepodezřívali, že tam máme v plánu zůstat déle, jak měsíc, tohle hodně všichni známí hrotili, ale nikdo nám to nekontroloval.

Jak mi málem batoh první nestačil..

Já jako turista amatér, jsem si speciálně pro tento trip vybrala batoh Osprey 40L. Balení jsem nechala na předposlední den, resp. do té doby jsem si házela věci, co jsem si chtěla vzít, na hromadu. Když nadešel den balení, zhrozila jsem se, že to tam 1) skoro nenarvu a za 2) že to pak stěží unesu!


Nakonec mám batoh docela lehký a mám v něm vše, co potřebuju.

Poté jsem na to šla několikrát vylučovací metodou, co je zbytečné, co nevyužiju, co si můžu koupit raději na místě apod. A co přečkalo vylučovací metodu?

  • 5x spodní prádlo a ponožky
  • 3x kalhoty (kraťase, krátké funkční legíny, slušnější na chození)
  • 1x sukně
  • 1x šaty
  • 2x sportovní podprsenka + 2x normální
  • 1x spací košilka
  • 3x tričko s krátkým (jedno z toho funkční)
  • 3x tílko (2 funkční, 1 co využiju i jako plavky)
  • 2x plavky (celek a dvojdílné)
  • 1x přehoz
  • 1x funkční šátek na hlavu
  • 1x sluneční brýle
  • 1x rychloschnoucí ručník
  • léky (náplasti, živočišné uhlí, tea tree olej, rehydratační nápoje, něco jako ibalgin)
  • tangle teezer
  • hygiena - shampuk a tuhý deodorant z LUSH (to si nemůžu vynachválit!!!), kartáček a menší pasta, 100ml sprchový gel, holítko, pilník, uchošťoury, látkové tamponky na odličování, mini voňavka - díky ní mě můj kluk zjevně ještě nikde nenechal! a vlhčené ubrousky)
  • mini 10L batoh na výlety
  • filtrační láhev - to je taky dost dobrá věc
  • pláštěnka - nezapomenout!!
  • powerbanka
  • foťák
  • sluchátka, špunty do uší a škraboška.
  • počítač
  • spousta nabíječek a káblů
  • okopírované dokumenty (pas..)

A jela jsem v legínách, tričku s dlouhým, mikině a sportovních teniskách ve kterých běhám + ledvinka. Oblečení doporučuju brát takové, aby se k sobě vše hodilo, usnadní vám to život, fakt! Opalovací krém a sprej proti komárům jsme nechali až na nákup v Asii.

Co jsem vyházela

  • Těžké pantofle - raději si koupím žabky na místě.
  • Nějaké oblečení na víc - stačí méně kousků a ty si občas přeprat (teď bych si toho bývala vzala ještě méně a na místě si koupila 2-3 lokální kousky)
  • První jsem si chtěla vzít více léků (tzv. na všechno), ale postupně jsem to eliminovala na ty nejdůležitější.
  • Taky jsem si první chtěla vzít víc krémů/mastiček apod. - zůstaly doma a nechybí mi.
  • Původně jsem měla oblečení naskládané v různých taštičkách, aby byly např. trika u sebe, což ve výsledku zabíralo více místa, pak jsem to dala vše k sobě - doporučuju sehnat packing cubes, což jsem nestihla.

Bez čeho bych se neobešla

  • Už za tu krátkou chvíli se mi šíleně osvědčil tuhý deodorant a shampuk z LUSH.
  • Co si budem ... bez trochy voňavky bych tu asi chcípla.
  • Filtrační láhev - když na to přijde, můžete pít i z kanálu.
  • Powerbanka (opravdu ji nenechávejte v zavazadle do podpalubí, jsou schopni vám ji u chech-inu nechat a u přestupu a interní kontroly vyhodit).
  • Pláštěnka - někdy prší a prší.
  • Sluchátka, špunty do uší a škraboška!!
  • Vodotěšné obaly na dokumenty.
  • Vlastní hůlky - jíme jenom hůlkama.
  • Foťák - to bylo velké dilema, 5D bych sem netáhla ani náhodou, ale po vyštrachání starého 550 D, nebylo nad čím polemizovat.
  • Počítač - kvůli práci.
  • Pro jistotu a dobrý pocit si okopčete důležité dokumenty a mějte je u sebe + si vše důležité nahrajte na google disk a mějte také po ruce + výpis doporučených očkování a tetanovky.
  • Doporučuju si stáhnout offline mapy oblasti, kde se budete pohybovat a taky offline translator tamních jazyků. Častokrát vám nikdo neporozumí a vy jen ukážete, kam chcete jet, nebo co potřebujete. A taky offline Spotify (díky za podcasty v letadle) !
  • Telefon a tarif netřeba řešit - na místě za cca 3 stovky koupíte předplacenou simku s daty kolem 20GB.
  • Nějaké menší jídlo na cestování - vyvarujete se předraženému a nezdravému jídlu na letištích.

Super aplikace : Traveloka (letenky v Asii), Baolau (vlaky), Trip Advisor, Google maps, Translator, Booking, Happy Cow.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky