Apple pie

19.09.2018

Nejsem si jistá, jaký je ten tradiční recept na apple pie, ale tenhle fešák je určitě ten náš. Takhle ho peče i moje máma a vždy mi přišel jako jeden z nejlepších a tak jistě i nejsložitějších koláčů. Je vlastně hrozně jednoduchý. Z původního receptu jsem vyměnila pouze máslo za rostlinný margarín a ubrala cukr, spoustu cukru!

Ingredience

  • 260g polohrubé mouky - používám nejraději špaldovou
  • 1,5-2 kg jablek
  • 230 g Nemásla
  • 50-70 g třtinového nebo kokosového cukru
  • sůl
  • skořice
  • citrónová šťáva

Postup

1. Troubu si předehřejte na 180 stupňů.

2Smíchejte mouku s cukrem a s asi 3-5 PL skořice a špetkou soli. Pak přidejte změklé máslo a rukama vytvarujeme těsto podobné drobence. Poměry mám na svou kulatou formu o průměru 22cm. Vždy ale něčeho dám víc, něčeho míň a pak to intuitivně ladím.

3. Těsto pak namačkejte do formy na dno a po okraje, nažte se aby bylo pořádně upěchované a v malé vrstvě. 

4. Jablka si omyjte, zbavte slupky a smíchejte se skořicí, citrónovou šťávou a kdo chce, může dosladit sirupem. Jablka pokrájejte na plátky.

5. Nasypte jablka do formy. Vrstva jablek může přesáhnout okraje. Na konec posypejte koláš drobenkou, kterou si uděláte stějně jako těsto, ale přidáme o trochu více mouky, aby byla konzistence drobivější.

6. Koláč pečte na 180 stupňů hodinu a čtvrt. Pak nechte zchládnout. Nejlepší je ho nechat den zaležet, ale není nutné. Nemusí se uchovávat v lednici, ale příjde mi, že z lednice je takový fajn zaleželý a chutnější.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky